Rudo.no
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Retur og Reklamasjon

 

 

Angrerett:

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett.

Noen varer er unntatt fra angreretten grunnet hygiene. Her må forsegling være intakt. Gjelder undertøy, brystpumper og andre hygiene produkter.

Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i).
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake. (jf. Ang Angreretten § 25)
  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 1).

 

Hvordan angrer jeg før ordren er sendt fra vårt lager?

Kontakt vårt kundesenter på epost eller telefon så rask som mulig for å få stoppet din ordre. 

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Kontakt vårt kundesenter på epost eller telefon så raskt som mulig for å få stoppet din ordre. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert, men frakt begge veier blir trukket fra beløpet som krediteres.

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Du fyller ut angrerett skjema som var vedlagt i e-post og returnerer til oppgitt adresse sammen med varene. Legg ved ordreinformasjon i pakken.

Vi anbefaler at du benytter en sporbar returløsning tilbake til oss da du er ansvarlig for sendingen.

Hvilken adresse skal varen returneres til?

Rudo.no

Fokserødveien 32

3241 Sandefjord

 

Hvordan får jeg pengene tilbake?

Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte** som er benyttet.

** Betalingsmåte
MasterCard & VISA - Tilbakeføres til kortholders konto
Klarna faktura - 
Krediteringen utstedes til Klarna
Gavekort Ordre - 
Rabattkode på utestående beløp opprettes
Vipps - 
Tilbakeføres til Vippsholders konto

 

Uavhentet pakke:

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil du da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13. Og mister da retten til å gå fra avtalen.

Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert og varene lagt tilbake på lager. Vi vil trekke av for porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 149, for å dekke våre håndteringskostnader. 

 

 

Reklamasjon:

Dersom du har vært uheldig at noe har gått galt med en vare kjøpt hos oss ønsker vi at du tar kontakt pr epost med en utfyllende feilbeskrivelse, Serienummer på produktet og bilder/video av det du opplever. Vi vil da løse saken for deg i samarbeid med vår leverandør.

Behandlingstiden vil variere fra sak til sak og avhengig av leverandør og hva som er feil med produktet.

Vi vil selvfølgelig prøve å få løst saken for deg så raskt som mulig, men en behandlingstid på 1-2 uker er ikke unormalt.  Vi vil holde deg løpende oppdatert om informasjon om din sak.

 

Kontakt kundesenter på epost: Kundesenter@rudo.no

 

 

Bytte av varer:

Vi har dessverre ikke mulighet til å bytte varer i nettbutikken, men dette kan du selvfølgelig gjøre i våre fysiske butikker.

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke